tisdag 8 juni 2010

Nedrustning fortsätter















Fredagen och lördagen ägnades åt fortsatt nedrustning här i hemmet. Vår egen garage sale var mycket lyckad och vi sålde iväg två viksängar, 4 förvaringshyllor, en bäddmadrass, diverse elgrejjer, en antik strykbräda i trä, en dvdspelare, en barnfotölj, en bobbycar och massa annat. Allt utom storebrors robot han begärde 3 dollar för. "Och vissa saker sänker man bara inte priset på, då behåller man den hellre".

Nu är det 8 dagar kvar tills de kommer och stoppar ner våra saker i lådor. Vad ska hinnas innan? Vad ska inte packas ner? Vad får plats? Vad måste jag bara köpa med mig hem? Lite ständig halsbränna vittnar om att stressnivån är bra mycket högre än på länge. Men vi har börjat komma till att vi bara vill ha iväg allt nu. Att vara nästan på väg är ingen höjdare faktiskt.

5 kommentarer:

Min plats i solen sa...

Hej vännen!

Vad roligt att ni hade en lyckad garage sale och jag håller helt med storebror. Vissa saker sänker man inte mer bara. ;)

Jag kan tänka mig att det är intensiva dagar hos er just nu och jag kan förstå er längtan att komma iväg nu. Att hänga mitt emellan är inte speciellt kul. Man är på väg men inte riktigt.

Jag hoppas ni får fina sista dagar och en trevlig resa hem. :) Sköt om dig och familjen och ha det så bra. :)

Kram Lotta

Nena in da USandA sa...

Bra jobbat! Det var roligt med garage sales, trist jag inte hann vara med så mkt senast.
Men du, bara business låter det som, låt oss ha lite pleasure också - häng med på en utflykt i veckan om ni hinner! Kram!

Sara Mårtensson sa...

Ja det gäller nog att inte lyssna så mycket på andra men det är roligt att få fina namnförslag :-)
Håller ni på att flytta hem till Sverige? För gott?
Kram

Lena Lagerlöf sa...

Fina du!
Tänk att ni kommer hem nu. Vad roligt! Vi är i Danmark när ni kommer men vi kan väl försöka höras när flyttdammet lagt sig kring er... Ha några fina sista dagar nu och lycklig resa hem. Ni är så välkomna tillbaka till gamla svedala!
Det var så fint att höra din röst sist. Tack för att du ringde!
Många pussar å kramar Lena

Freedomtravel sa...

Hittade in på den här jättefina bloggen NU... Vart ska ni flytta? Tillbaka till Sverige?