måndag 22 mars 2010

New Orleans City Park och French Quarter

Här kommer lite blandade bilder från våra första dagar i New Orleans. Allra första dagen spenderade vi i City Park där det finns ett litet (lagom stort för oss) nöjesfält och bra med stora gröna områden att leka på. 

  
 











 
 
 
 
 
 
 










De gråa skäggen kallas Spanish Moss och är en egen växt som hänger ner på från träden. Såg nästan lite spöklikt ut ibland.








Vår!!!!!

Den berömda tursitbåten Natchez provar vi en annan gång!
Vi testade desto fler av de berömda Beignet (munkarna) på Cafe du Monde i French Quarter. Mums!
Prinsarna i feststaden NO!
















Det fanns så många detaljer att njuta av och fota. Riktigt pråligt och detaljrikt, ofta med starka färger. Inspirerande värre!

3 kommentarer:

Annika Michelin sa...

Underbart, mer bilder vill vi se! Tack för vykortet. Kram från Adam, Linus och Moa

Unknown sa...

wow vad det såg härligt ut!!

birgit hette damen som bodde i vårt hus innan vi köpte det. hon var otroligt härlig! så nu kallar vi huset för birgits.. det har bara blivit så haha

de färgade sladdarna är hur läckra som helst, speciellt när man hänger de tillsammans såhär med lite olika snygga glödlampor i. jag såg dessa i en lampaffär här i stan men kan inte säga vad de var för märke. men när jag har vägarna förbi ska jag kolla! dock vet jag att de kostade runt 300-400kr st. o att de har tydligen på åhlens o på bohaget någon billigare variant..

när är det nu dags för hemfärd? hur känns det?

kramar från ett blåsigt men soligt helsingborg

Min plats i solen sa...

Vilka härliga bilder från er resa! :) Ni verkar ha haft en underbar resa. Jag har alltid drömt om att besöka New Orleans och inte blev drömmen mindre av att titta på dina fina bilder. ;)

Ha en riktigt bra dag!
Kram Lotta