söndag 11 juli 2010

Bye bye american housewife!

Idag ar min sista dag som amerikansk hemmafru. Imorgon satter vi oss pa flyget hem till Stockholm. Vi har spenderat nastan 2 veckor pa vastkusten i Seattle omradet och Portland.

Nar jag tanker tillbaka har det varit en otrolig upplevelse bade for mig och familjen att vara pa tillfallig adress i USA. Jag kommer sakna manga saker och vara tacksam for andra saker.

Senaste halvaret var da jag traffade underbara personer jag ville spendera mer tid med, tank att det tar nastan tva ar att hitta ratt pa den fronten.... Att ses bara pa facebook ar liksom inte min grej sa jag gissar att kontakterna med dessa rinner ut i sanden tyvarr.

Det ar ocksa nu efter 2,5 ar som jag vet hur jag skulle vilja spendera min tid som hemmafru, lite sent att inse men det ar vael sa med det mesta har i livet. Erfarennheter tar tid!

Vi tyckte vi hade fullt upp harborta, men bade maken och jag gissar att tempot skruvas upp nu nar vi bada ska "arbeta utanfor hemmet" som det sa fint heter. MEN eftersom min arbetsplats har gett mig lite tidsfrist sa borjar jag inte forran i oktober. DET BETYDER ATT JAG BLIR SVENSK HEMMAFRU i exakt 8 veckor.

Det blir till att skola in grabbarna i sina nya skolor, packa upp flyttkartonger och komma tillratta i vart nya hus, soka kontakt med grannar, installera telefon, valja elabbonnemang, skaffa mobil, kora runt i hyrbil, hitta basta matbutiken, valja nytt frukostbrod, hitta aktiviteter och kompisar till killarna..... Ja, i princip same old story som for sisadar 2,5 ar sedan. En repris fast i Sverige alltsa. Inte sa manga tanker pa det, att det blir lika stor omstallning att komma hem igen. Bara det att den har gangen kan man inte maila det stora snalla foretaget nar det skiter sig med nagot. Da far man ringa sin stora snalla familj istallet. Vilket jag foredrar.

Om det blir fler inlagg har? Ja, det far vi nog se, bade ni och jag.

5 kommentarer:

Pernilla sa...

Du glömde en sak på listan. Hälsa på skrivarmamman som gillar att du ditchar USA nu. ;)

Om du nu inte skriver fler inlägg så hoppas jag att du mailar / ringer mig så vi kan bestämma ngt. När ni har installerat er lite såklart.

HA EN RIKTIGT BRA RESA HEM! Välkomna!

Cilla sa...

Nej, nej. Snälla Linda! Du får inte sluta skriva. Ha en bra hemresa!

Cilla♥

Min plats i solen sa...

Hej Linda!

Ha en bra resa och välkomna hem igen! :)

Jag kan bara ana att det måste vara en stor omställning för er alla att komma tillbaka hem till Sverige igen. Ni har ju hunnit rota er under er tid borta i väster och precis som du säger så blir det ju lite att börja om igen fast denna gång i Sverige. Men jag är säker på att det kommer att gå hur bra som helst. Vissa saker kommer vara precis som när ni lämnade och vissa saker helt nya. Och barn har ju verkligen en förmåga att hitta nya vänner precis överallt. :) Skönt att inte börja jobba förrän i oktober så att ni hinner komma tillrätta ordentligt. :)

Jag hoppas verkligen att du fortsätter att blogga Linda! Jag blir alltid lika glad av att kika in här hos dig och läsa om vad du har för dig och det förändras ju inte för att du flyttar till Sverige. :) Så jag håller tummarna för att du mitt i allt flyttkaos kommer fortsätta blogga. :)

Trevlig resa och välkommen hem till ett soligt och sommarhett Sverige! :)

Kram Lotta

anna of sweden sa...

Lycka till med hemvändandet. Hoppas att du fortsätter blogga.

Och du - hur skulle du valt att spendera din tid som hemmafru om du fått bestämma nu? Jag kanske kan få några tips! :)

jenny sa...

åh vad spännande! jag hoppas resan hem går bra och att du nu njuter av dina hemmafru dagar i sverige trots en massaflyttjox o stress som säkert dyker upp. blir alltid saker som ska fixas o trixas.. men njut, jag njuter för fulla muggar av mina 4 veckor som mammaledig nu under sommaren för tänk, sedan kommer de aldrig igen. hujedamig!
men ja, jag hoppas verkligen verkligen att du fortsätter att blogga för annars blir det så tråkigt!
kram