fredag 13 november 2009

Vilken turdag!

Wow, vilken start på denna Fredagen den 13de. Jag skriver inte så ofta om det, men jag är faktiskt inte bara hemmafru utan jag är student också. Just nu jobbar jag med texter till min kurs i Att skriva för barn. Det är deadline klockan 6 min tid, vid midnatt i Sverige.

Dagens deadline handlar om en fabel, det känns okej men jag har inte riktigt fått till något extra med den. Men förra texten vi jobbade med var en ramsa för barn 3-6 år. Det var jätteskoj, och jag var supernöjd själv (blygsam som man är). Idag hade jag fått respons på den. Oerhört upplyftande...

utdrag
"Du anar inte vad kul det är att hitta en så bra och välkomponerad (rytmiskt och rimmässigt) ramsa här! Helt enkelt lysande rytm- och rimkänsla!
.....
Det här är helt enkelt jäxxxxt bra, på ren svenska!"

Ha en mysig helg alla ni som hälsar på här.
Förresten, skriv gärna en hälsning, det är så kul!

5 kommentarer:

Pernilla sa...

Åh vad skoj! Jag ramsade förra hösten men det var ungefär den enda uppgiften jag gjorde. Jag hoppade av kursen, det var lite för många uppgifter för halvfart tyckte jag. Plus jobba heltid... :)

Kul med så bra respons!!!

Anonym sa...

Åh va roligt - du är så duktig! Men man vill ju bra gärna läsa slutresultatet!
Puss,Annnika

Mira sa...

Well done:) Jag borde ha lämnat en hälsning många gånger men jag har haft jättemycket att göra... Hittade just dina julkort (ville inte skicka alla i julas) och de är sååå snygga och vackra. Har oxå
pysslat mycket med ramsor i år, så jag är oxå intresserad av din ramsa. Ha en bra dag. :)Mira

Nena in da USandA sa...

Nu blir jag ju jättenyfiken...!

Anonym sa...

Hej Linda!
Vad nyfiken jag blir på din ramsa. Kan du inte skriva den på din blogg? Snälla...
Kram/ erika